ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

عزم شهریاری برای توسعه خراسان شمالی

در روزهای اخیر، فعالیت‌های محمدمهدی شهریاری، نماینده مردم شریف شهرستان‌های بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، در فضای عمومی کشور و استان مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

به گزارش اترک، او با بهره گیری گسترده از فضای مجازی مواضع خود را درخصوص مسائل و دغدغه های اقشار مختلف منتشر کرده است؛ از پیگیری برای پرداخت مطالبات گندمکاران و مشکلات استخدامی های اخیر آموزش و پروش گرفته تا موضع گیری درخصوص رفتارهای سلیقه ای با اساتید اخراجی دانشگاه ها.

از سوی دیگر شهریاری بعنوان تاثیرگذارترین نماینده استان، پس از رای اعتماد مجلس به کابینه دکتر پزشکیان، دستکم با ۸ وزیر دیدار داشته و به‌طور مستمر پیگیر مشکلات و مسائل مربوط به استان بوده است.

به نظر می رسد این دیپلمات کارکشته، اکنون با کوله‌باری از تجربه اجرایی موفق در سکانداری آذربایجان‌غربی به درستی دریافته است که برای برون‌رفت از تله‌ محرومیت خراسان‌شمالی، مسیری جز برنامه‌ریزی هدفمند، پیگیری مجدانه و حرکت بر مدار خواست و اراده مردم وجود ندارد.

تحلیل اخبار و مواضع شهریاری در مدت کوتاه سپری شده از عمر مجلس دوازدهم، نشان می‌دهد او بر این باور است که برای رهایی از درد مزمن عقب‌ماندگی‌، باید در بین مدیران ارشد ملی نسبت به خراسان‌شمالی حساسیت لازم را ایجاد و همزمان برای جذب اعتبارات ملی، تلاش کرد.

در اخبار منتشر شده از محمدمهدی شهریاری، نشانه‌هایی از عزم جدی او برای رهایی خراسان‌شمالی از محرومیت‌ها مشاهده می‌شود. او در تمام دیدارهای خود با مقامات کشوری، به‌طور خاص بر پیگیری تسهیلات ویژه و بسته‌های حمایتی برای توسعه استان تأکید کرده و خواستار توجه دولت به مناطق کمتر توسعه‌یافته و محروم مانند خراسان شمالی شده است.

بی شک یکی از عوامل تاثیرگذار برای توجه ویژه دولت به استان، رایزنی مستمر نمایندگان مجلس و تلاش آنها برای ارتقا بودجه های ملی است. در همین راستا، تنها حضور نماینده در حوزه انتخابیه کافی نیست و کمکی به حل مشکلات اساسی نمی‌کند.

اگرچه نباید از نظر دور داشت که تحلیل کنش‌ها و انتخاب‌های سیاسی مردم این دیار در سال‌های اخیر نیز به‌خوبی نشان داده است که دوران رفتارهای پوپولیستی به سر آمده و آنها از خدمتگزاران خود انتظار دارند که با شجاعت از حقوق آنها در سطح ملی دفاع کرده و اقداماتی زیربنایی و هدفمند برای گره‌گشایی از مشکلات انجام دهند.

فعالیت‌های محمدمهدی شهریاری نشان می‌دهد که این نماینده با تجربه مجلس، بیماری عدم توسعه خراسان‌شمالی را درست تشخیص داده و اکنون نسخه‌ای واقعی، عملی و شفابخش برای رفع محرومیت‌های آن پیچیده است.

امید می‌رود با همراهی دیگر نمایندگان استان و سرعت بخشیدن دولت در انتصاب مسئولین جدید، به‌خصوص استاندار خراسان‌شمالی، این مسیر با همدلی و هماهنگی بیشتری در سال‌های آینده طی شود تا این استان با ظرفیت های کم نظیر خود، طبق فرمایش مقام معظم رهبری جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار بگیرد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه