محمدحسین آجیلیان در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: شهر بجنورد از فرودگاه خوبی برخوردار است و این مجموعه بزرگترین طول باند فرودگاه های کشور را دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه توپوگرافی منطقه بجنورد خاص است بنابراین با نگاه تخصصی دستگاه های اجرایی می توان شاهد توسعه بیشتر این مجموعه بود.
آجیلیان خاطرنشان کرد: شرکت فرودگاه های کشور برای توسعه فرودگاه بجنورد و افزایش پروازها به خراسان شمالی کمک خواهد کرد.
مشاور مدیرعامل در امور اجرایی شرکت فرودگاه های کشور تصریح کرد: برقراری پرواز با مدیر فرودگاه نیست بلکه تابع ناوگان هوایی است اما گسترش فعالیت های فرودگاه در سالجاری به خوبی انجام شده است.
وی با بیان اینکه ۵۶ فرودگاه در سطح کشور وجود دارد، گفت: توزیع عادلانه پرواز ها از رویکردهای اصلی شرکت فرودگاه های کشور است.
آجیلیان با تاکید بر اینکه نگاه تخصصی باید به مجموعه فرودگاه ها داشت، تصریح کرد: نگاه سیاسی به فرودگاه ها روند اقدامات را کند خواهد کرد.
استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار اظهار کرد: تغییرات جزو جدای ناپذیر نظام اداری است و این امر موجب پویایی و خلاقیت هر مجموعه ای می شود.
محمدرضا حسین نژاد افزود: این تغییرات نباید موجب نادیده گرفتن اقدامات شاخص مدیر سابق مجموعه شود که امیدوار هستیم مدیر جدید این فرودگاه اقدامات هدفمندی برای توسعه پروازها انجام دهد.
فرودگاه بینالمللی بجنورد هیچگونه مشکل زیرساختی ندارد
مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران همچنین در آیین تکریم و معارفه مدیر فرودگاه شهدای بجنورد تاکید کرد: فرودگاه بین المللی بجنورد در مرکز استان خراسان شمالی هیچگونه مشکل زیرساختی ندارد.
محمدحسین آجیلیان اظهار کرد: فرودگاه بجنورد یکی از بزرگترین طول باندها را دارد و به لحاظ تجهیزات نیز از دستگاههای بهروز بهرهمند است.
وی با تاکید بر ضرورت عادلانه بودن پروازها در کشور، بیان کرد: خواستار تداوم پروازها در فرودگاه بجنورد هستیم اما این موضوع به صورت مستقیم از گردشگری تاثیر میپذیرد تا صرفه اقتصادی داشته باشد و صندلیهای پروازها پر شود.
وی تاکید کرد: فرودگاه بجنورد در تراز منطقه خود را به جایی رسانده است که میشود روی آن حساب کرد و در صورتی که محدودیتی در شمال شرق کشور رخ دهد فرودگاه بجنورد میتواند پاسخگویی کامل داشته باشد.
آجیلیان اظهار کرد: فرودگاه یک تشکیلات سیاسی نیست بلکه کاملاً فنی و تخصصی است و اشتباهات در آن جبران ناپذیر است و انتظار داریم که نگاهها به فرودگاه سیاسی نباشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین بیان کرد: در سفر شهید جمهور به استان ۳۰ میلیارد تومان برای فرودگاه در نظر گرفته شد که اقدامات انجام شده در آن به همین دلیل است.
مهدی رشیدی گفت: با برقراری نخستین پرواز رفت و برگشت نجف اشرف در استان همه تردیدها و شبهات درباره امکانات زیرساختی و توانمندی فرودگاه بجنورد پاک شد به صراحت میتوانیم بگوییم که در بجنورد میتوانیم میزبان پروازهای مختلف داخلی و خارجی باشیم.
وی اظهار کرد: استان خراسان شمالی از مشکلات زیادی در حوزه حمل و نقل رنج میبرد و انتظار داریم که با برقراری روزانه پروازها در فرودگاه بین المللی بجنورد، بخشی از کاستیها برای بهرهبندی بهتر مردم از امکانات حوزه حمل و نقل را شاهد باشیم.
محمد ابراهیم قدمگاهی مدیر پیشین فرودگاه بین المللی بجنورد نیز در این آیین به اقدامات انجام شده در طول ۴ سال و ۷ ماه مدیریت خود با همکاری پرسنل فرودگاه اشاره کرد و از حدود ۵۰ مورد اقدام انجام شده در فرودگاه نام برد.
در این آیین علی کاملی به عنوان مدیر فرودگاه بین المللی شهدای بجنورد معارفه و از تلاشهای محمدابراهیم قدمگاهی در مدت تصدی این مسئولیت تقدیر شد.
برنامهای برای ساخت فرودگاه جاجرم نداریم
مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه این مراسم گفت: در حال حاضر برنامهای برای ساخت فرودگاه جاجرم نداریم.
محمدحسین آجیلیان در اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه برنامهای برای ساخت و ساز فرودگاههای جدید وجود ندارد و بر این اساس شرکت فرودگاههای کشور برنامهای برای ساخت فرودگاه در جاجرم ندارد.
وی افزود: اما اگر ساخت فرودگاه به شرکت فرودگاههای کشور تکلیف شود، آن را انجام خواهیم داد.
وی ادامه داد: روال کار این گونه است که اگر فرودگاه کاربری خاص داشته باشد، واگذار میشود اما در صورت عمومی بودن، خودمان آن را فعال خواهیم کرد.
آجیلیان به مشکلات صنعت هوانوردی اشاره کرد و گفت: در ایجاد فرودگاهها باید توجیه پذیری آن بررسی شود و باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که ساخت فرودگاه سبب حل مشکلات نمیشود بلکه در شرایط موجود صرفاً مشکلات را پخش میکند.
وی به فرودگاه بینالمللی شهدای بجنورد نیز اشاره کرد و افزود: راه حل اساسی برقراری پروازها در فرودگاه بجنورد افزایش ناوگان است و برای این اقدام اگر بخش خصوصی پای کار بیاید منطقیترین کار است.
به گفته وی، در حال حاضر ۵۶ فرودگاه در کشور وجود دارد که به جزء دو فرودگاه که در حال تعمیرات و توسعه هستند، همه آنها فعال بوده و امکان برقراری پروازها در آنها وجود دارد.