ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

از انتخابات چه خبر؟

از تاکید بر نقش مردم در حکومت تا دفاع از خالص سازی

اترک – همچنان بحث انتخابات و دوگانه مشارکت پرشور و یا نتیجه مطمئن ولو با عدم حضور پرشور مردم، در بین جریانات سیاسی کشور پر تب و تاب دنبال می شود؛ در روزهای گذشته برگزاری مجمع عمومی جبهه پایداری و سخنان دبیرکل این جبهه در دفاع از خالص سازی بسیار خبری شد؛ هم چنین آیت الله جوادی آملی در دیدار با وزیر نفت بر نقش مردم در حکومت تاکید کردند. روزنامه اترک در هفتمین بسته "از انتخابات چه خبر؟" به این موضوعات پرداخته است:

دبیرکل جبهه پایداری: خالص‌سازی اسم رمز حمله به شایسته‌سالاری شده است

صادق محصولی در مجمع عمومی جبهه پایداری گفت: وظیفه ما این بود که در انتخابات گذشته از آقای رئیسی حمایت کنیم تا رأی بیاورد. دولت تاکنون موفقیت‌های بسیاری داشته که حل مشکل واکسن کرونا، راه‌اندازی مجدد کارگاه‌های عمرانی تعطیل و پروژه‌های نیمه‌کاره، فروش نفت و بازگشت ارز آن، فعالیت‌های موثر دیپلماتیک، پیوستن به پیمان‌های بریکس و شانگهای، توجه به توانایی‌های داخلی، کاهش تورم، فاصله طبقاتی، بیکاری و روحیه تجمل‌گرایی و حضور در میان مردم برای رفع مشکلات از جمله آنهاست.

وی با انتقاد از عملکرد رسانه‌ای‌ دولت برای انعکاس دستاوردها و موفقیت‌ها، گفت: باید در اظهارات نسبت به دولت مراقب باشیم که سیاه‌نمایی انجام نشود. دولت ضعف‌هایی هم دارد. اصلی‌ترینش این است که برخی افراد حاضر در دولت، مثل خود رئیس‌جمهوری در فکر و عمل، تحولگرا نیستد ولی همچنان در دولت حضور دارند. از دولت انتظار داریم و مطالبه می‌کنیم هرچه سریع‌تر نیروهای کارآمد انقلابی را جایگزین چنین افرادی کند و اسیر شانتاژهایی چون اتهام خالص‌سازی نشود. متاسفانه امروز تکرار واژه خالص‌سازی اسم رمز حمله به شایسته‌سالاری شده است.

دبیرکل جبهه پایداری یادآور شد: برای رسیدن به حق، ایستادگی لازم است. نباید از تخریب‌ها و برچسب‌ها بترسیم. شعار جبهه پایداری، استقامت‌ورزی‌ و پایداری بر ایمان به خدا و ارزش‌های الهی است. ملت ما نه تنها از «هارت و پورت» آمریکا، مزخرفات شبکه‌های صهیونیستی، فضاسازی چند روزنامه و تارنمای‌ داخلی وابسته به آن‌ها نمی‌ترسند بلکه محکم به راه‌ش ادامه می‌دهد.

به گزارش اترک، خبرگزاری خبرآنلاین در واکنش به این سخنان صادق محصولی، نوشت: شایسته سالاری مدنظر محصولی را باید روی دیگر «اصلح» بودن در نگاه فکری پایداری ها دانست، آنجا که خود او با طرح یک سوال این نکته را تاکید می کند و می گوید؛«چرا برخی از شایسته‌سالاری و انتخاب فرد اصلح و شایسته‌تر می‌ترسند؟»

آنها طی ادوار انتخاباتی اخیر بارها با توسل به کلیدواژه «اصلح» که از سوی مصباح یزدی به این تشکل سیاسی تزریق شده بود، روند وحدت در جریان اصولگرا را مختل کرده و به سمت سهم خواهی رفته اند و بسیاری از دلسوزان انقلاب، میانه روها و چهره های موجه سیاسی را نیز با همین نگاه عزلت نشین کرده اند.

برهمین اساس شایسته سالاری را باید عنوان و کلمه «بَزَک» شده و تغییر شکل یافته همان اصلح بودن دانست که قرار است ذیل آن، همان تفکر حذفی پایداری ها ادامه یابد و پاکسازی آغاز شده در رده های بالا و میانی مدیریتی در نهادهای مختلف به رده های پایین تر هم برسد و فرمان آن نیز از سوی طیف حامی دولت صادر شده است.

محصولی در این نشست انتخاباتی، خالص سازی را برچسب به این جبهه دانسته و می گوید؛« نباید از برچسب‌هایی مثل خالص‌سازی و امثال آن بترسیم، افرادی که این حرف‌ها را می‌زنند، دچار تناقض هستند. گاهی می‌گویند پایداری یک اتوبوس بیشتر نیست و گاهی می‌گویند اینها تمام کشور را گرفته‌اند!».

این درحالیست که اتفاقا منتقدان این تفکر بارها تاکید کرده اند که عِده و عُده پایداری ها قابل توجه نیست اما قدرتی که در دست آنهاست بخاطر نفوذ در نهادهای کلیدی نظام زیاد و البته خطرناک شده است و تفکر حذفی و خالص سازی که این جریان دنبال می کند به سمتی حرکت کرده است که نه تنها اصلاح طلبان را برنمی تابند که حتی طیف عقلا و میانه رو اصولگرا را هم مانعی بر سر راه خود می بینند و در تلاش برای حذف این طیف فکری از سیاست رسمی هستند.

آیت الله جوادی آملی: مردم ستون حکومت هستند

اما همزمان با فرمان دبیرکل جبهه پایداری بر خالص سازی، آیت الله جوادی آملی در دیدار با وزیر نفت بر نقش گسترده مردم تاکید کرد و گفت: مولا امیرالمومنین در نامه خود به مالک اشتر می نویسد که ای مالک! شنیدی که گفتند نماز ستون دین است، بدان که این مردم نیز ستون دین هستند، ستون سیاست وحکومت هستند و اگر این ستون آسیب ببیند نگهداری از حکومت سخت خواهد بود. این مردم در جنگ هشت ساله دفاع مقدس به میدان آمدند و در صف مقدم بودند، شهید دادند، جانباز دادند و جلوی دشمن را گرفتند و از کشور خود دفاع کردند و لذا الان مسوولان نیز باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا مردم آسیبی نبینند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: کلمات در زبان عربی دارای بار معنایی خاص هست، مثلا ما در فارسی به کسی که جیبش خالی است می‌گوییم گدا و این بار علمی ندارد، اما قرآن می گوید فقیر؛ و فقیر به معنای این است که ستون فقراتش شکسته است، همچنانکه «مسکین» نیز به معنای کسی است که قدرت حرکت ندارد، چنین شخصی قدرت قیام ندارد و لذا ملت اگر بخواهد بایستد باید جیبش پر باشد کیفش پر باشد. ملتی که جیبش خالی است کیفش خالی است ایستاده نیست، این افتاده است. این گدا نیست این فقیر است فقیر یعنی ستون فقراتش شکسته است.

این مرجع تقلید اضافه کرد: کلامی از مولا امیرالمومنین است که می فرماید خدا هیچ تازیانه ای دردناکتر از تازیانه فقر به یک ملت یا یک فرد نزد، هیچ ملتی و گروهی تازیانه ای دردناکتر از فقر نچشیده است، زیرا دردهای دیگر فقط مشکلات جسمانی دارد اما فقر علاوه بر مشکلات جسمی، آبرو بر هم هست، آن رنج و تألم روحی را هم به همراه دارد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه