ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

پیشنهاداتی درخصوص انتخاب مدیران و وزرای دولت چهاردهم

سرمقاله- داریوش خسرویار، دبیراول استانی حزب کارگزاران سازندگی خراسان شمالی

حال که جناب پزشکیان تصمیم گرفته‌اند روند انتخاب اعضای هیات دولت و مدیران کشوری را براساس شایسته گزینی و با مشارکت ذینفعان توسط گروه ها و کمیته‌های تخصصی انجام دهند پیشنهادات ذیل تقدیم حضور می‌گردد:

 افزایش هزینه پذیرش مسئولیت:

باید مکانیسمی طراحی شود که هرکس به خودش اجازه گرفتن مسئولیت را ندهد و انگیزه‌های مادی و تعارض منافع کم شود و فرد تعهداتی بابت پذیرش مسئولیت بدهد و درصورت عدم تحقق با ایشان برخورد شود و ملزم به پرداخت هزینه اشتباهات خود باشد.

کاهش فاصله حقوق دریافتی کارشناسان و مدیران:

اختلاف پرداخت بین کارشناسان و مدیر مثل کشور ژاپن کم شود تا فرد براساس احساس مسئولیت و تعهد اقدام به پذیرش مسئولیت نماید و همچنین پرداخت های غیر متعارف به مدیران قطع و عدالت در پرداخت رعایت شود و کلیه پرداخت ها شفاف شود.

 اصلاح و حذف تبعیض پرداختی بین دستگاهی:

عدالت و انصاف در پرداخت بین دستگاهی رعایت شود تا انگیزه کارکنان یک سازمان بخاطر تبعیض بین دستگاهی پایین نیاید و یا دریافت حقوق‌های بالا انگیزه انتقالی به دستگاه یا شرکت و هلدینگ های دیگر نباشد و تمام دستگاه ها و شرکت‌های زیر مجموعه موظف به پرداخت در قالب نظام پرداخت هماهنگ باشند و واریزی با عنوان‌های دیگر قطع شود.

(متاسفانه یک کارمند با ساعت کار مشابه در یک اداره نسبت به اداره دیگر یک سوم حقوق مشابه را دریافت می‌کند و نسبت به شرکت‌ها و هلدینگ های دولتی بیش از ده برابر می‌باشد)

عدم دخالت نهادها و نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران:

انتصاب مدیران براساس شاخص‌های فنی تعریف شده و براساس ضوابط قانونی از بین شایستگان صورت گیرد و اجازه دخالت خارج از چارچوب اداری داده نشود.

مشارکت ذینفعان:

در بررسی گزینه‌ها از نظرات ذینفعان مختلف داخل و بخصوص خارج سازمان استفاده شود.

مشارکت ذینفعان موجب افزایش سرمایه اجتماعی منتخب و اعتبار جایگاه می‌شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه