ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

از مجلس چه خبر؟

از نقد روش های سرهنگی تا ضرورت تقویت دستگاه دیپلماسی

اترک – روز گذشته مجلس روز شلوغ و جنجالی ای را پشت سر گذاشت و چندین نطق از نمایندگان ایراد شد که تعدادی از آن ها به نقد در حوزه های مختلف اختصاص داشتند. شرح آنچه دیروز در خانه ملت گذشت را در بسته امروز "از مجلس چه خبر؟" روزنامه اترک خواهید خواند:

سلیمی: رشد تولید نیازمند تخصیص بودجه های پژوهشی است

علیرضا سلیمی در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز شوراها و تبریک فرا رسیدن این روز، گفت: شوراها یک نهاد مردمی هستند که توانستند به درستی در جامعه نقش آفرینی کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تبریک روز معلم به معلمان، اظهار کرد: امیدواریم مسئولین در مورد معیشت معلمان به نحوی برخورد کنند که خجالت زده معلمان نباشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه طی تذکری در رابطه با تخصیص بودجه پژوهشی، اظهار کرد: مجلس منابع خوبی را برای پژوهش در نظر گرفته بود که متاسفانه چیزی نزدیک ۵ درصد از این منابع تاکنون تخصیص یافته است بنابراین اگر می‌خواهیم تولید رشد کند باید در حوزه پژوهش مصوبات مجلس به درستی اجرایی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به موضوع ستاد بهینه‌سازی سوخت، تاکید کرد: مجلس مصوبات خوبی در رابطه با این بخش و تقویت صندوق ستاد بهینه‌سازی سوخت داشته است اما متاسفانه مصوبه مجلس در این حوزه به درستی اجرایی نشده است.

سلیمی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مشکلات مصرف انرژی در کشور و همچنین آلودگی هوا به درستی برطرف شود باید از صندوق بهینه سازی سوخت به درستی حمایت و این صندوق را فربه کنیم.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر نماینده محلات، گفت: ان شاءالله وزارتخانه‌های ذی ربط و سازمان برنامه و بودجه دقت لازم را در این دو حوزه داشته باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به درج پیشنهادات در رابطه با جداول بودجه ۱۴۰۳ گفت: همکاران تا ساعت ۱۱:۳۰ امشب فرصت دارند تا پیشنهادات خود را در رابطه با جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مطرح کنند. نمایندگان پیشنهادات خود را در رابطه با موضوعات مهم در جداول مطرح کنند تا با کمک دولت بتوانیم نسبت به موضوعات حساس نقش و سهم خود را ایفا کنیم.

سعیدی: اگر معادل ریالی اختلاس چای دبش صرف زیرساخت های سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم

معین الدین سعیدی در نشست علنی یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه دشمنان ملت ایران باید بدانند مردم استان سیستان و بلوچستان قدردان نعمت امنیت و وحدت بوده و به احدی اجازه تفرقه میان صفوفشان نخواهند داد، گفت: بدیهی است امنیت پایدار در سایه فضای پررونق کسب و کار و با هم اندیشی و همفکری همه آحاد استان حاصل خواهد شد. یاد مرحوم مولانا عبدالعزیز و مرحوم حمیدالله سردارزهی را که منادی وحدت و صلح بودند گرامی می داریم.

نماینده مردم چابهار، نیک‌شهر، کنارک ، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تبریک روز شوراها، کارگر، ماما و به ویژه روز معلم به اقشار فعال در این حوزه ها تبریک گفت و افزود: علیرغم خدمات بی بدیل نظام و کارهای بزرگ انجام شده هنوز مردم استان با چالش های عدیده ای روبرو هستند. در سیستان عزیز، هربار که ایران حق‌آبه اش را طلب کرد، طرف مقابل دروغ گفت، مرزبانان ما را شهید کرد و هشدار رئیس جمهور را به سخره گرفت.

وی افزود: در مرکز استان با آن همه منابع و تفتان سربلند، فقر مطلق بیداد می کند و عدم مدیریت صحیح منابع آبی در سواحل مکران باعث شده بی آبی و آب هر دو تبدیل به رنج ممتد مردم شود.

سعیدی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر راه ضمن قدردانی از خدمات انجام شده، گفت: زیرساخت های راه روستایی و جاده های مواصلاتی منطقه از بین رفته و عدم رعایت گزاره های فنی و سازگار با سیل در احداث کریدور کنارک، معضل سیل زرآباد را دوچندان و این نعمت را تبدیل به نقمت کرده که از شما تقاضا می کنم نسبت به تکمیل چند پل و محور آزادراهی در حوزه انتخابیه اقدام کنید. همچنین لازم است نسبت به احداث خط آهن در برخی از شهرهای منطقه اقدام شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت توجه به حاشیه نشینی چابهار و کنارک و آسیب های مربوط به آن در تذکر دیگری خطاب به وزیر بهداشت ضمن تشکر از دغدغه های جدی وی و جهادگران سلامت گفت: درباره مرگ مظلومانه مادران باردار و کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در بیمارستان های چابهار و نیک شهر که این دو مرکز درمانی را تبدیل به قتلگاه کرده و همچنین فقر مطلق زیرساخت های سلامت در قصرقند، زرآباد و دشتیاری بزرگ تذکر می دهم.

وی همچنین در تذکری خطاب به وزرای آموزش و پرورش و علوم درباره وقوع دو سیل ویرانگر اخیر در منطقه، عنوان کرد: لازم است سهمیه کنکور مختص دانش آموزان سیل زده حوزه انتخابیه در نظر گرفته شود.

سعیدی در تذکری خطاب به وزیر نفت درباره سهمیه سوخت کامیون ها و تریلی ها که سنخیتی با شعار سال ندارد، گفت: جواب خانواده هایی که دار و ندار خود را فروختند تا کامیونی تهیه کنند چگونه می دهید؟ چرا برخی از مدیران شما تخصص عجیبی در رنجاندن مردم دارند؟

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس در تذکری خطاب به وزیر نیرو درباره انجام تعهدات وی عنوان کرد: افزایش ظرفیت آب شیرین کن چابهار، تکمیل فاضلاب کنارک و چابهار، تکمیل مجتمع ۱۸ روستایی، آبرسانی روستاهای برخی از بخش های چابهار و یکی از شهرستان ها مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین در تذکر دیگری خطاب به وزرای جهاد کشاورزی و نیرو ضمن تشکر از تلاش های شبانه روزی آنها، گفت: در دو سیل اخیر میلیاردها متر مکعب آب در جلوی چشم تشنه ترین فرزندان این سرزمین به اقیانوس ریخت؛ برای هزارمین بار آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم.

سعیدی در همین زمینه افزود: طرح های آبخیزداری، مهار موضوع سیل، کنترل سیلاب، ایجاد سازه هایی شبیه چاه‌نیمه ها برای نگاهداشت آب، احداث آب‌بند زودبازده در مسیر رودخانه های فصلی و مرزی و لایروبی این رودخانه ها، مرمت قنوات کشاورزی و ایجاد سیل‌بندهای روستاها نه تنها مانع هدررفت آب بلکه باعث ایجاد اشتغال پایدار می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس ادامه داد: منابع مالی اجرای بسیاری از این طرح ها مجموعا کمتر از ارزش ریالی زمینی است که در شمال تهران بدون اطلاع آن امام جمعه مظلوم به نام ایشان زده شد.

وی ضمن قدردانی از خیرین نیک‌اندیش به ویژه جهان پهلوان رسول خادم، گروه های جهادی و بسیجیان جان برکف، عنوان کرد: از همه نهادهای انقلابی و شهرداری کلانشهرها درخواست دارم طوفانی از ماشین آلات را روانه منطقه کنند.

سعیدی در ادامه خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه حتما صحنه تلخ از دست دادن خشت خشت آلونک پیرزن دشتیاری را دیده اید، یادآور شد: حضور شما در بین مردم سیل زده قطعا موجب تسلی خاطر شد و این نقطه تمایز و برتری دولت شما بر دولت قبل است اما صرف آمدن مسئولان و گرفتن عکس یادگاری و احیانا ریختن قطره ای اشک دردی از مردم دوا نمی کند بلکه باید سازمان برنامه و بودجه مکلف شود تا ردیف های مستقل اعتباری برای جبران خسارات سیل در نظر گیرد. اگر معادل ریالی اختلاس چای دبش صرف زیرساخت های نحیف استان سیستان و بلوچستان می شد، دیگر چیزی نمی خواستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه درباره طرح تقسیم استان عنوان کرد: هرگونه طرحی بدون ملاحظات جامعه محلی، نخبگان، اندیشمندان، دانشگاهیان و علما محکوم به شکست است از این رو به جای تغییر در ساختار به فکر تغییر در نگاه باشید. نام زیبای بلوچستان کمرنگ شدنی نیست لذا به جای آن ادارات کل در شهرهای بزرگ نظیر ایرانشهر، زابل، خاش، سراوان و به ویژه چابهار ایجاد شود.

وی همچنین در خطاب دیگری به رئیس جمهور بیان داشت: به خاطر دارید که گفته بودید خوب شد ما رئیس جمهور نشدیم که دلار ۵ هزار تومان بشود. اکنون به جای آمارهای عجیب اقتصادی که هیچ سنخیتی با سفره های محقر مردم ندارد، فکری به حال ارز ۶۷ هزار تومانی و گرانی کمرشکن اینترنت، گوشت و دارو کنید.

سعیدی در ادامه خطاب به پدران غرب‌ستیز مسئول و فرزندان غرب‌گدای آنها گفت: اگر غرب تا این حد بد است، دلیل ولع سیری ناپذیری فرزندانتان برای زندگی در غرب چیست؟ ملت ایران تبعات سنگین تحریم را در سفره های خود تحمل کند و فرزندان شما مشغول خوش گذرانی در خیابان های لندن، نیویورک و تورنتو باشند؟ بی شرمی تا چه حد؟

او در تذکری خطاب به وزیر ارتباطات نیز با طرح این پرسش که آیا با فیلترهای فعلی، مطلوب شما حاصل شده است؟ بیان داشت: آیا روا است شما بدون هیچ محدودیتی در همه پلتفرم ها حضور داشته باشید اما مردم درگیر هزینه فیلترشکن ها باشند؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در پایان در تذکری خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: بی تردید فارسی، زبان مشترک همه ایرانیان است اما اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی موجب افزایش همبستگی ملی است از این رو این اخطار را به شما می دهم.

رشیدی کوچی: روش‌های سرهنگی برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی کار را خراب‌تر می‌کند

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس، در نشست علنی یک‌‌شنبه مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان دستور خود با قرائت این بیت شعر «ما را به جرم آیینه بودن شکسته‌اند/ زیرا به روی رنگ تبسم نکرده‌ایم، عنوان کرد: ملت بزرگ و شریف ایران در این مدت که به عنوان خادم شما در خانه ملت حضور داشتم، تمام تلاشم را به کار بستم تا صادقانه، شجاعانه و با حرّیت صدای شما ملت در خانه ملت باشم. نور امید را در دل‌های غم‌دیده و صبورتان روشن کنم، فریاد مظلومیت‌تان باشم و از حقوق اولیه شما دفاع کنم، در برابر پدرخوانده‌ها و اربابان زر و زور و تزویر که زندگی را بر شما سخت‌تر کرده در حد توان بایستم به این امید که زندگی زیباتر و آرام‌تری را برای شما رقم بزنم.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس یازدهم ادامه داد: از آنجایی که باور دارم با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد، لذا تلاش کردم با سخت گرفتن بر خودم، اطرافیان و دوستانم از امتیازات و فرصت‌ها استفاده نکرده که در دفاع از حق شما ملت زبان گویاتری باشم و همین امر موجب رنجیده شدن و بعضاً از دست دادن دوستان و نزدیکانم شد.

رشیدی کوچی در ادامه خطاب به ملت بزرگ ایران گفت: خدا را گواه می‌گیرم در این مسیر سخت و گاهاً پرخطر و در این جنگ نابرابر و ناجوانمردانه -چه آن زمان که با طرح ضدمردمی صیانت مخالفت کردم، چه آن زمان که نسبت به عملکرد نامناسب گشت ارشاد تذکر دادم و شنیده نشد؛ چه آن زمان که برای واردات خودرو ایستادگی کردم و مورد غضب مافیای خودرو قرار گرفتم و چه آن زمان که با فیلترینگ و ممنوعیت واردات آیفون مخالفت کردم- لحظه‌ای شک و تردید و ترس به دل راه نداده و بارها مورد تهدید، عتاب، تطمیع، توهین، تخریب و تمسخر قرار گرفتم.

وی تصریح کرد: در این مدت سعی کردم با شناسایی عامل اصلی آسیب به کشور، نظام، دین و ملت، خار در چشم و تیغ در گلوی جماعت متعصب خشگ‌مغز و پرمدعای سوپرانقلابی و انقلابی‌نماهای متهجر باشم. خوارج مسلکانی که سال‌ها با تمسّک به برخی ظواهر دین و با توهین و تهدید و تزویر و ریاکاری و تخریب، به اسم دین و انقلاب منافع حزبی و شخصی خود را پیش برده و حقوق ملت را پایمال و ملت و نظام را نسبت به شعائر دین، آرمان‌های امامین انقلاب و شهدا بدبین کرده و خون به دل دینداران و دلسوزان و وطن‌پرستان واقعی و رهبری کردند.

رشیدی کوچی تاکید کرد: به آن‌ها می‌گویم از من عصبانی باشید؛ عصبانیت شما از من برایم مقدس و یقیناً توشه آخرتم است. ایستادن در برابر این جماعت که در طول تاریخ بیشترین ضربه را به اسلام زده، وظیفه الهی، انسانی و انقلابی خود ‌می‌دانم.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس یازدهم بار دیگر خطاب به ملت بزرگ ایران گفت: خدا را گواه می‌گیرم آنچه امروز از مال دنیا دارم همان است که قبل از ورود به مجلس داشتم و خدا را شاکرم در این مسیرذره‌ای از قوانین الهی، حکومتی، شرعی و عرفی خارج نشدم. در دفاع از حق شما مردم نه معامله‌ای کردم و نه سکوت کردم. اگر قصوری بوده خارج از توان و اختیار و اراده بوده که همین جا از همه شما حلالیت می‌طلبم و به دعای خیر شما نیاز مبرم دارم و از مردم شریف و عزیز حوزه انتخابیه خود تشکر می‌کنم که این فرصت را به این حقیر دادند.

رشیدی کوچی در ادامه با اشاره به چند تذکر دلسوزانه از سوی کسی که با تقدیم پنج شهید، همه چیز خود را برای کشور و نظام داده خطاب به مسئولان گفت: دولت‌مردان گرامی؛ تکرار مسیرها و روش‌های غلط گذشته جز تکرار نتایج غلط و تحمیل هزینه‌های بیشتر عایدی برای کشور نخواهد داشت. حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی باید با روش‌های نرم و با ظرافت انجام گیرد؛ روش‌های سرهنگی کار را خراب‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: آقایان عزیز! حضور واقعی در بین آحاد مردم آگاهی از مشکلات آن‌ها و فهم و پذیرش مشکلات آن‌ها است و ارائه راهکار در گرو آن است، از ظرفیت جوانان خوش‌فکر و آگاه به جامعه استفاده کنید، تا فرصت باقی است به خواسته‌های به‌حق ملت اهمیت دهید و مسیر را اصلاح کنید.

رشیدی کوچی در پایان با بیان اینکه اگر حرفی زدم برای این کشور، دین، انقلاب و نظام دلسوزانه بود، سخنان خود را با قرائت سه بیت زیر به پایان برد

«باری سوار گرده مردم نکرده‌ایم/ خود را به نعمتی گذرا گم نکرده‌ایم

جنگل گواه باش اگر خانه سرد بود/ یک شاخه از درخت توهیزم نکرده‌ایم

گر درتنور دست تهی پیش برده‌ایم/ یک جو طمع به حرمت گندم نکرده‌ایم».

جویجری: تقویت دستگاه دیپلماسی از جهت عِده و عُده ضروری است

شبیب جویجری در جلسه علنی صبح دیروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، با سلام  درود خدمت ملت شریف ایران؛ گفت:قال الله فی محکمه کتابه وقضیْنا إلى بنی إسْرائیل فی الْکتاب لتفْسدنّ فی الْأرْض مرّتیْن ولتعْلنّ علوًّا کبیرًا-  فإذا جاء وعْد أولاهما بعثْنا علیْکمْ عبادًا لنا أولی بأْسٍ شدیدٍ فجاسوا خلال الدّیار ۚ وکان وعْدًا مفْعولًا، آیات چهارم و پنجم سوره بنی اسرائیل به حول و قوه الهی این وعده  خداوند متعال قطعا محقق خواهد شد، درود بر مردم، مجاهدان غزه و فلسطین که با عملیات طوفان الاقصی و مقاومت پس از آن تمامی معادلات صهیونیست‌ها را بر هم زدند و درود بر نیروهای مسلح کشورمان که وعده صادق را رقم زده‌ و صفحه نوینی در تاریخ مقابله با صهیونیست‌ها و مسلمان را ثبت نموده‌ و موجبات سرور و شادی مسلمان جهان را فراهم کرده‌اند.

نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم با بیان اینکه نطق خود را در دوبخش به اختصار بیان می‌کنم اظهار داشت: در مقطع زمانی اخیر رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌های مختلف تاکید فراوانی بر مقوله وحدت، همگرایی و پرهیز از واگرایی نموده‌اند، وحدت حول اصول مشترک و همزمان به رسمیت شناختن سلایق و اختلاف نظرها به دور از دشمنی و تقابل.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: تاکید معظم له در این مقطع در مقابله با مشکلات داخلی و تهدیدهای خارجی باید سرلوحه گفتار و عمل همه قوا و نهادها باشد،در این راستا پیشنهاد می‌گردد دولت محترم و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مرکز یا شورایی در جهت ارائه راهکارهای عملی برای تحقق این مهم ایجاد نموده و همگرایی بیشتر جریان‌های سیاسی و شخصیت‌های سیاسی را بر اساس اصول مشترک متفق علیه و در عمل رقم بزند.

وی با بیان اینکه حمایت از دولت‌های مختلف آن هم به دلیل بر دوش کشیدن بار سنگین اداره اجرایی کشور مورد تاکید همیشگی رهبر معظم بوده است و دولت سیزدهم از این قاعده مستثنی نیست، تاکید کرد: اعطای مشورت عالمانه، نقد دلسوزانه و مشفقانه حکیمانه موجب تقویت دولت در جهت حل مشکلات عدیده خصوصا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم خواهد بود، جهت‌گیری دقیق دولت در حوزه بین الملل با اولویت همسایگان و کشورهای اسلامی و به ترتیب اولویت سایر کشورهای جهان آن هم بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت قطعا موفقیت‌های بسیاری به ارمغان خواهد آورد، به نظر می‌رسد تقویت دستگاه دیپلماسی از جهت عده و عده در این زمینه ضروری باشد.

این نماینده مجلس در خصوص مسائل استانی و حوزه انتخابیه خود افزود: همانطور که بارها به دلیل اهمیت موضوع تاکید نموده‌ایم مهم‌ترین مسئله در استان خوزستان دارا بودن مدیریت عالی، کلان نگر،برنامه محور ،کارآمد، عدالت محور و در عین حال با ثبات می‌باشد،در بررسی‌های به عمل آمده طی ۴۵ سال پس از انقلاب اسلامی بیش از ۲۰ استاندار به غیر از مقاطع سرپرستی هدایت استان را به عهده داشتند، به عنوان مثال در مجلس یازدهم تا این لحظه ۴ استاندار،دو استاندار در دولت قبل و دو استاندار در دولت فعلی تغییر نموده‌اند، در این راستا توصیه می‌شود با توجه به همه شاخص‌های کارآمدی، کلان نگری و عدالت محوری دولت محترم اصل ثبات مدیریت را باید مد نظر قرار دهد،چرا که پیشرفت متناسب با استان با توجه به ظرفیت های آن بدون شاخص‌های پیش گفته و ثبات امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی ضمن اشاره به بیکاری در استان خوزستان یادآور شد:در واقع بیکاری معضل اول این استان است که برای کاهش معنادار آن سه اقدام اساسی ضروری به نظر می‌رسد، نخست ثبیت فرصت‌های شغلی موجود در بخش‌های مختلف،ثانیا افزایش تعداد فرصت‌های شغلی در سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی، نکته سوم و از همه مهمتر که دغدغه همه مردم استان به ویژه حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه،باوی و کارون بوده توزیع عادلانه و منصفانه فرصت‌های شغلی بر اساس بومی گزینی با اولویت شهرستان محل اجرای پروژه‌ها است.

نماینده مردم اهواز اظهار داشت:تکمیل و نهایی نمودن طرح عظیم ۵۵۰ هزار هکتاری که به فرموده مقام معظم رهبری اگر اجرایی می‌شد چهره خوزستان را دگرگون می‌کرد و با توجه به همین طرح جلوگیری از تمام طرح‌های انتقال آب از کرخه و کارون و رعایت حق آب‌های استان ضروری است.

شبیب جویجری در پایان ضمن تشکر و تقدیر از مردم غیور استان خوزستان ما حوزه انتخابیه خاطرنشان کرد: به منتخبان جدید دوره دوازدهم مجلس بالاخص منتخبان استان خوزستان و حوزه انتخابیم بریک عرض می‌کنم آرزوی توفیقات روزافزون در جهت حل مشکلات برای آنان از خداوند متعال خواستارم وما توْفیقی إلّا باللّه علیْه توکّلْت وإلیْه أنیب.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه