ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

افزایش 52 درصدی مطالبات غیرجاری بانک‌های استان

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: مطالبات غیرجاری بانک‌های استان از تسهیلات گیرندگان هم استانی در پایان تیرماه امسال در مقایسه با پایان تیرماه سال گذشته تا ۵۲ درصد افزایش یافت.

 

به گزارش اترک حسین شریفیان در گفت و گو با رسانه ها اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه از سوی ۱۳ بانک عضو شورای مدیریت بانک‌های استان، تعداد چهار هزار و ۸۴۰ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۹ هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال به زوجین متقاضی در استان پرداخت شد.

شریفیان گفت: با این وجود، تا پایان مرداد ماه امسال هنوز تعداد شش هزار و ۹۷۰ زوج متقاضی دیگر در صف دریافت تسهیلات ازدواج بودند.

وی به تسهیلات فرزندآوری نیز اشاره و عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد از سوی ۱۳ بانک عضو شورای مدیریت بانک‌های استان چهار هزار و ۹۸۸ فقره تسهیلات فرزندآوری به مبلغ چهار هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال به متقاضیان هم استانی پرداخت شد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی همچنین بیان کرد: طی همین مدت از محل جزء ۱ بند ب تبصره ۱۶ نیز به مبلغ چهار هزار و ۱۵۶ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ چهار هزار میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد استان پرداخت شد.

وی در ادامه به مطالبات غیرجاری ۱۳ بانک عضو شورای مدیریت بانک‌های استان از متقاضیان دریافت تسهیلات نیز اشاره و اظهار کرد: تا پایان تیرماه امسال مطالبات غیرجاری این ۱۳ بانک از تسهیلات گیرندگان در بخش مطالبات سررسید گذشته به هفت هزار میلیارد ریال، در بخش مطالبات معوق به سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و در بخش مطالبات مشکوک الوصول به سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال رسید.

شریفیان افزود: این میزان مطالبات غیرجاری ۱۳ بانک استان از تسهیلات گیرندگان در پایان تیرماه امسال در مقایسه با نسبت مانده مطالبات غیرجاری در پایان تیرماه سال گذشته تا ۵۲ درصد رشد یافت.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان مطالبات غیرجاری استان از تسهیلات گیرندگان، در بخش مطالبات سررسید گذشته است که مربوط به تسهیلات خُرد، قرض الحسنه، اشتغال، ازدواج و فرزندآوری می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه تسهیلات گیرندگان هم استانی هیچ تمایلی به بازپرداخت تسهیلات بانکی خود ندارند و این زنگ خطری برای استان است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود درباره نسبت مصارف به منابع ۱۳ بانک استان نیز اشاره و بیان کرد: تا پایان تیرماه امسال نسبت مصارف به منابع این ۱۳ بانک استان به ۱۵۱ درصد رسید.

وی اعلام کرد: خراسان شمالی در زمینه ناترازی این نسبت در جدول کشوری در رتبه نخست قرار گرفته است.

شریفیان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، از سوی ۱۳ بانک استان به مبلغ ۸۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی، به مبلغ ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت و معدن، به مبلغ ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش مسکن و ساختمان همچنین به مبلغ ۱۸۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش بازرگانی و خدمات استان پرداخت شدند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه