ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

توطئه علیه ایران

یادداشت- محمدرضا اویسی، کارشناسی ارشد علوم سیاسی

 

 

تحرکاتی که در منطقه قفقاز جنوبی در حال رخ دادن است طبیعتا باعث نگرانی در داخل ایران شده است.

جمهوری آذربایجان می‌خواهد با گرفتن استان جنوبی ارمنستان (استان سیونیک) مرز مشترک ایران و ارمنستان را قطع کند.

در مقابل ارمنستان هم نمی‌خواهد این منطقه را از دست بدهد و جمهوری اسلامی هم از این دفاع ارمنستان حمایت میکند.

کشور ارمنستان از دیرباز برای جمهوری اسلامی اهمیت بالایی داشته است و علت آن هم این است که این منطقه ایران را به اروپا برای تبادلات تجاری متصل می کند و اگر تغییرات ژئوپلیتیکی در منطقه رخ دهد ارتباط ایران از سمت ارمنستان با اروپا قطع خواهد شد.

یکی از مسائلی که امنیت ملی ایران را تهدید می کند حضور نیروهای تکفیری سوری در مناطق مجاور مرزهای ایران است که توسط ترکیه به منطقه قره باغ انتقال داده شده‌اند و دیگری گروه‌های پان ترکیسم که درصدد هستند بخشی از بحران آذربایجان و ارمنستان را به داخل مرزها و استان‌های آذری نشین ایران بکشانند.

در مقابل کشور ترکیه ارمنستان را مهم ترین مانع اتصال خود به آذربایجان می‌داند و از قدیم به دنبال استفاده از مسیر نخجوان-باکو، از ارمنستان، برای دستیابی به دریای خزر بوده است. به همین دلیل اگر جنوب ارمنستان به تصرف آذربایجان دربیاید، ترکیه و ناتو به آرزوی خود یعنی دسترسی به دریای خزر می رسند.

 

مقام معظم رهبری فرموده بودند: جمهوری اسلامی ایران در برابر هر نقشه‌ای که با هدف تغییر مرزهای بین المللی طراحی شده باشد با قدرت مقابله خواهد کرد.

دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان هم در پاسخ به پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفته بود: هر گونه تغییر ژئوپولیتیک در  مرزهای منطقه خط قرمز ایران است.

شواهد این طور نشان می دهد که پشت صحنه همه این ماجراها در منطقه رژیم صهیونیستی است که از جنگ آذربایجان و ارمنستان و بسته شدن مرز ایران و ارمنستان حمایت می کند. رژیم صهیونیستی به دنبال این هست که پای ایران به جنگ باز شود. همه این قضایا و تشنج در منطقه قفقاز بهانه‌ای است برای درگیر کردن ایران به جنگ و کشیدن جنگ و بحران به داخل جمهوری اسلامی ایران که هدف اصلی رژیم صهیونیستی است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه