ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

آقای پزشکیان، از جوانان غافل نشوید

یادداشت مدیر مسئول

بالاخره پس از سه هفته هیجان، انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران به پایان رسید و دکتر مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران انتخاب شد.

برنامه‌های تبلیغاتی و مناظراتی از تلویزیون پخش شد این فرصت را به ما داد تا با دیدگاه‌ها و برنامه‌های تمام نامزدها آشنا شویم.

دکتر پزشکیان یکی از 6 نامزدی بود که دیدگاه‌های خود در مدیریت کشور را به‌صراحت اعلام کرد. یکی از شعارها و اولویت‌های دکتر پزشکیان استفاده از کارشناسان خبره در مدیریت کشور بود و همواره بیان داشت در انتخاب کارشناسان خبره درنگ نخواهم کرد و برای تمام موضوعات کشور به سراغ آن‌ها خواهم رفت و به حرفشان گوش خواهم سپرد.

با توجه به این روحیه دکتر پزشکیان، انتظارات از وی برای حل مشکلات کشور بالا رفته و مردم به لطف وجود فضای مجازی و رسانه‌ها قطعاً پیگیر و مطالبه گر در موضوعات و وعده‌های رئیس‌جمهور منتخب خواهند بود.

همان‌طور که میدانیم دور اول انتخابات با مشارکت 40 درصدی مردم همراه بود و به‌نوعی 60 درصد مردم از وضعیت موجود ناراضی بودند و این مشارکت در دور دوم به بالای 50 درصد رسید و بازهم نشان داد که 50 درصد باقی‌مانده کماکان به وضعیت موجود ناراضی هستند و خواستار بهبود شرایط هستند.

حالا دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور تمام مردم کشور است و لازم است در مدیریت کشور از کارشناسان خبره استفاده کند تا بتواند وضعیت کشور راکمی بهبود دهد تا 4 سال آینده دچار افت مشارکت نباشیم.

 به تیم دولت چهاردهم پیشنهاد می‌شود در انتخاب مدیران و کارشناسان به نیروهای جوان نگاه ویژه‌ای داشته باشد زیرا جهان وارد دوره جدیدی شده و برای اینکه بتوانیم در این دوره جدید حرفی برای گفتن داشته باشیم یا مشکلات را بهبود دهیم نیاز است تا نگاه‌های جدید وارد مدیریت کشور شوند و این فقط با استفاده از نیروهای جوان امکان‌پذیر خواهد بود

آنچه مسلم است، نیاز این روز کشور به جوان‌سازی و جوان‌گرایی است. اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس، دوران جوان‌سازی کشور بود. جوانانی که با اسلحه ایمان و تعهد، بار بسیاری از مسئولیت‌های کشور را در آن دهه حساس به دوش گرفتند. در آن دوره، از ریاست جمهوری گرفته تا وزیران و فرماندهان جنگ، چهره‌های جوانی بودند. بیشتر مدیران آن دوره‌ها، زیر ۵۰ سال سن داشتند. اعتماد به جوانان آن دوره توسط بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، نتیجه داد و کشور از آن وضعیت پرتلاطم به‌سلامت به ساحل امنیت و آرامش رسید. اما در ادامه، وضعیت به این صورت نشد و هرساله شاهد چهره‌های پا به سن گذاشته‌ای بودیم که نشان از عدم اعتماد و یا عدم توجه به جوانان بود

جوانان و نسل جوان کنونی، بدون شک مدیران و صاحبان آینده این کشور هستند. پس چه‌بهتر که به‌جای انتظار برای پیر شدن این نسل که نمود بارز تعهد، دانش، پاک دستی و خودباوری هستند، از هم‌اکنون در بسیاری از مدیریت‌ها و نقش‌های اساسی کشور از قانون‌گذاری تا اجرا از این قشر عظیم آماده‌به‌خدمت استفاده کنیم. ناگفته پیداست که هر نوع فعالیتی در حوزه‌های مختلف کشور می‌تواند تجربه جوانان را برای سال‌های آتی بیشتر کند.

در بیشتر کشورهای پیشرفته جهان مدیرانی که سن آن‌ها بالا می‌رود در اتاق‌های فکر و مشاوره حاضر می‌شوند و صحنه اجرایی کشور را به دست جوان‌ترها می‌سپارند و با مشاوره‌های خود و در اختیار گذاشتن تجربیاتشان سعی در کمک به حل مشکلات کشور دارند اما در ایران، برخی مدیران سن و سال‌دار و باتجربه‌ فکر می‌کنند خدمت کردن تنها و تنها نشستن بر پشت میزهای مدیریت است و سپردن امور به جوانان را به دلیل بی‌تجربگی‌شان اشتباه می‌دانند.

این در حالی است که رهبر انقلاب اسلامی بارها و پارها در سخنان خود بر لزوم استفاده از جوانان تاکید کرده‌اند و با تأکید مجدد بر "ظرفیت‌های فراوان کشور و ضعف دشمن و لزوم استفاده از فرصت‌ها"، خطاب به جوانان گفتند: «شما جوانان عزیز موتور پیشران حرکت کشور هستید و باید خود را ازلحاظ روحی، معنوی، اخلاقی، صمیمی، علمی و توانایی‌های مدیریتی و تشکیلاتی آماده کنید و مدیریت کشور را به دست بگیرید. البته از تجربه پیران نیز باید استفاده کنید. آینده کشور متعلق به جوانان است. جوانان می‌توانند کشور را به قله برسانند و باید آمادگی خود را در عمل و همچنین باثبات قدم نشان دهند».

حال به دولت چهاردهم و دکتر پزشکیان پیشنهاد می‌شود از جوانان غافل نشوند و به جوانان این مرزوبوم اعتماد کند و همانند دولت سیزدهم که به جوانی همانند شهید مالک رحمتی اعتماد کرد، شما هم برای حل مشکلات کشور به مالک رحمتی‌ها اعتماد کنید زیرا جوانان ایران مشکلات کشور را بهتر می‌فهمند و با تلاش و روحیه خستگی‌ناپذیری که دارند به‌راحتی می‌توانند مشکلات داخلی و خارجی را حل کنند.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه