ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

سیدمحمودرضا شریعت، مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره کارخانه آرد شریعت آشخانه:

لزوم حمایت دولت برای واقعی شدن نرخ گندم /منافع کشاورزان را بر منافع کارخانه ارجحیت دادیم

 

 اترک/طاهری: کارخانه آرد شریعت آشخانه اولین کارخانه شمال خراسان بزرگ (از شهر گنبد استان گلستان تا مشهد خراسان) قبل از تقسیم استان خراسان به سه بخش شمالی، جنوبی و رضوی، به شمار می‌آمده است.

این واحد در سال ۱۳۶۷ راه اندازی گردید و فعالیت خود را با تولید آرد والسی که تا آن زمان در شمال خراسان چنین تکنولوژی وجود نداشت شروع نمود. این اقدام کارخانه موجب گردید از حمل  آرد از استان‌ها و شهرهای دیگر جلوگیری شود و مردم از تولیدات آرد به روش‌های روز دنیا بهره مند گردند.

با توجه به اهمیت تولید با کیفیت بالا ، این واحد تولیدی طی سال های متوالی همواره به عنوان واحد تولیدی برتر از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده معرفی شده است.

این روزها نیز با توجه به قرار گرفتن در فصل خرید گندم، یکی از مهمترین اصول کاری این واحد، توجه به تولید با کیفیت بالا و در کنار آن همکاری و هماهنگی با کشاورزان عزیز و زحمت کش بوده تا مزد خوبی از زحمات خود دریافت کنند.

به گفته سیدمحمودرضا شریعت، مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره کارخانه آرد شریعت آشخانه، ظرفیت اسمی این کارخانه در حال حاضر ۱۵۰ تن در ۲۴ ساعت می‌باشد ولی در حال حاضر با محدودیت‌ها و شرایط مختلف موجود در دو شیفت یعنی ۱۶ ساعت فعال می‌باشد.

این کارخانه دارای ۲ کندوی ذخیره‌سازی گندم و یک انبار با قابلیت ذخیره سازی ۳۰ هزار تن گندم بوده که این ظرفیت از مزایای نسبی این واحد می باشدکه می توان از این مزایا در امور کمی و کیفی تولید و بازرگانی و فروش  این کارخانه بهره مند شد.

مهندس شریعت می گوید: در سال جاری به لحاظ خشکسالی و افت شدید در تولید و برداشت گندم با مشکلات فراوانی در زمینه جذب گندم مواجه گردیدیم که دور از انتظار نیز نبود ولی با این حال سعی نمودیم حتی الامکان با روش‌های گوناگون و حمایت مسئولین شهرستان از خروج گندم از شهرستان و استان جلوگیری نماییم و تا جایی که امکان داشته است گندم کشاورزان را جذب نماییم .

وی با اشاره  به همکاری های صورت گرفته برای کمک به کشاورزان عزیز، می افزاید: با توجه به اینکه که نرخ تضمین شده گندم، مورد وثوق کشاورزان نبود برای پایین آوردن هزینه کشاورزان عزیز تمهیدات لازم که از عهده ما برمی‌آمد را در این خصوص انجام دادیم  به طوری که اولویت اول تحویل گندم از کشاورزان را حمل با وسیله نقلیه خود کشاورزان قرار دادیم تا بدین وسیله از پرداخت کرایه و هزینه کرد که در پیک برداشت سرسام آور می ‌شود جلوگیری گردد که در این راستا حمل گندم اغلب با تراکتور و نیسان محقق گردید گرچه به قیمت زحمت و هزینه بیشتر برای کارخانه تمام شد ولی منافع کشاورزان را بر منافع کارخانه ارجحیت دادیم و کشاورزان نیز در این امر استقبال فراوانی نمودند و این موضوع تا به امروز که تحویل روزانه به 40 الی 50 تن رسیده ادامه دارد.

مهندس شریعت مشکلات و چالش‌های تحویل گندم در این کارخانه را پایین بردن نرخ ذخیره سازی و نگهداری با عنایت به مسئولیت و ریسک بالای نگهداری گندم و امانتداری آن، در اختیار گذاشتن مزایای نسبی حاصل از ساخت و سرمایه گذاری سیلوی ذخیره سازی این کارخانه به رقبای این واحد در سنوات گذشته به بهانه‌های مختلف و ضایع شدن زحمات و سختی‌های مربوط به تبدیل گندم در دوره‌های کوتاه ۴۰ الی ۵ روزه اعلام کرد.

وی همچنین از همراهی نکردن دستگاه‌های مرتبط برای ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با ارتقا زمینه آسایش و ایجاد امکانات برای تسهیل در تحویل کمی و کیفی محصولات در کوتاه‌ترین زمان ممکن به عنوان دیگر چالشها یاد کرد.

این کارخانه در طی ۲۵ سال گذشته و از زمان تاسیس همواره در شرایط افزایش ظرفیت بوده و هر سال به نسبت سال قبل سعی نموده از نظر کمی و کیفی و خدمات به مراجعین چه در تحویل گندم و چه تحویل آرد رو به جلو بوده و در تمامی این زمینه‌ها از روش‌های نوین خود بهره برده است.

وی با بیان اینکه کیفیت گندم استان در مقایسه با گندم‌های تولید کشور متوسط رو به بالا است، می گوید: شرایط فعلی به گونه‌ای است که تولیدات این واحد محدود به داخل استان بوده و فاکتورهایی مثل کرایه حمل بالا و گندم با کیفیت متوسط ، نبود کارخانه‌های مرتبط با مصرف آرد مثل ماکارونی ، کیک و کلوچه، نان صنعتی، بیسکویت سازی و عدم انگیزه سرمایه‌گذار در استان به دلایل مختلف و رقابت‌های ناسالم به لحاظ واقعی نبودن هزینه‌ها موجب گردید فعالیت این کارخانه بسیار محدود باشد و تنها راه برون رفت از این شرایط، واقعی شدن نرخ گندم و آرد در تمامی صنوف آردبر و حمایت دولت برای محقق شدن این امر تا زمان مطلوب و رسیدن به آن می‌باشد.

 به امید روزی که تولید واقعی، مصرف واقعی و درآمد واقعی داشته باشیم.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه