ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد؛

افزایش ۵برابری رشد تولید در دولت سیزدهم

اترک/معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت یک شنبه ۲۶شهریور با حضور در خراسان شمالی از شرکت کشت و صنعت مزرعه سبز خرم و شرکت کاغذ سازی خرم خراسان در شهرستان فاروج بازدید بعمل آورد و در آیین افتتاحیه شرکت تعاونی چوب گستر خاورمیانه شیروان حضور یافت.

«محمد مهدی برادران »از خراسان شمالی به عنوان استانی یاد کرد که در راستای تحقق شعار سال و رهنمون های مقام معظم رهبری با رونق تولید و اشتغال پایدار در مسیر رشد صنعت عملکرد مثبتی  داشته است.

«محمد مهدی برادران» اظهار داشت: موج افتتاح واحدهای تولیدی،افزایش تولید و اشتغال پایدار در کشور رقابتی دنبال می شود.

وی از شناسه دار کردن مبلمان و ایجاد ضمانت نامه و خدمات پس از فروش  به عنوان ارائه طرحی به منظور رونق صادرات خبر داد که اجرایی خواهد شد.

برادران  به جهش رشد اقتصادی در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: در سال اول حدود ۳/۵درصد و پارسال ۹/۵درصد در گروه صنعت شاهد رشد بودیم و باید به سمت جامعه صنعتی،با اشتغالزایی و صادرات بالا در حرکت باشیم.

متوسط رشد صنعتی در دولت سیزدهم به نسبت دوره مشابه افزایش ۵برابری داشته است که به گفته برادران روند رو به رشد نرخ تولید در گروه صنعت به ۹/۵درصد رسیده است و شاهد افزایش ۵برابری نرخ رشد تولید در دولت سیزدهم هستیم.

 معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تعداد واحدهای راکدی که در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته اند تصریح داشت: در دولت سیزدهم ۵هزار و هفتصد واحد تعطیل  در کشور به چرخه تولید بازگشت و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد، بیش از ۳هزار واحد صنعتی و معدنی فعال شدند که از این تعداد حدود ۲هزار واحد در حوزه صنایع عمومی(نساجی،سلولزی و غذایی) ایجاد اشتغال پایدار کردند.

وی از آمادگی حمایت از استان در قالب تسهیلات،مواد اولیه و اختصاص زمین خبر داد و یادآور شد: خراسان شمالی با ظرفیت های خوبی که در استان دارد جزء اولویت های ماست .

 

دولت سیزدهم پنج هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی را احیا کرد

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه در حاشیه افتتاح طرح های صنعتی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگاران توسعه واحدهای صنعتی و احیای واحدهای راکد را از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: تا کنون به مدد پشتیبانی و پیگیری دولت مردمی، پنج هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و اقتصادی در کشور احیا شده است.

برادران اظهار کرد: از مجموع این تعداد؛ سه هزار واحد صنعتی و معدنی و سایر نیز در بخش های دیگر اقتصادی از جمله صنایع تبدیلی و تکمیلی و مربوط به سایر وزارتخانه ها است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع سه هزار واحد احیا در بخش صنعت و معدن نیز ۲ هزار واحد تولیدی در بخش صنایع عمومی از جمله نساجی، سلولوزی و بخش غذایی است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ایجاد اشتغال پایدار در کشور تاکید کرد و گفت: اینک ایجاد شغل با راه اندازی طرح های تولیدی جدید ، احیای طرح های راکد و افزایش ظرفیت واحد ها جزء برنامه، هدف و اولویت وزارتخانه مربوطه است که افزایش رشد اقتصادی کشور در دولت سیزدهم نشانگر توجه به این بخش است.

 

رسیدن رشد صنعت کشور به ۹.۹ درصد

وی در ادامه رشد صنعت کشور را ۹.۹ درصد بیان کرد و گفت: روند رشد در بخش صنعت کشور بر اساس گزارش بانک مرکزی جهشی بوده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: علاوه بر طرح های جدید در دولت سیزدهم تعداد زیادی طرح های راکد و نیمه فعال نیز احیا شدند که به ظرفیت تولید اقتصادی در کشور کمک شایانی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر تکمیل ظرفیت واحدهای نیمه فعال نیز تاکید کرد و گفت: تکمیل ظرفیت، افزایش راندمان و تامین مواد اولیه علاوه بر ایجاد اشتغال جدید به ظرفیت تولید نیز در بخش های مختلف کمک می کند.

برادران اظهار کرد: در بخش صنعت و معدن از حالت رکود خارج شده و به سمت رونق حرکت می کنیم و امیدواریم ثمره این رونق در سفره مردم هم مشاهده شود.

 

 

صنعت نساجی در دولت سیزدهم ۱۷ درصد رشد یافت

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین  در آیین افتتاح یک طرح صنعتی در شیروان خراسان شمالی گفت: صنعت نساجی در دولت سیزدهم ۱۷ درصد رشد یافت این در حالی است که تلاش دولت های قبل تنها بر حفظ این صنعت و بدون رشد بود.

 برادران اظهار کرد: واحدهای تولیدی نساجی در سال‌های اخیر با چالش هایی مواجه بودند و در دولت سیزدهم علاوه بر حفظ آن در این صنعت اشتغال نیز ایجاد شد.

وی افزود: رشد صنایع نساجی در حالی است که بیشتر ماشین آلات این بخش، قدیمی و فرسوده است و دولت ها تنها حفظ این صنعت را هدفگذاری کرده بودند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بیشتر کارخانجات نساجی در دولت های قبل به سمت تعطیلی رفته بود و تلاش کردیم با ارایه تسهیلات و حمایت لازم این صنعت را حفظ کنیم.

وی گفت: رونق بخش نساجی به حدی است که تعدادی از این واحدهای صنعتی سه شیفت کار فعالیت می کنند که اشتغال زیادی به دنبال داشته است.

برداران، انحصار در بخش پارچه را از مشکلات نساجی کشور دانست و گفت: دولت سیزدهم با ایجاد رقابت و افزایش تولید انحصار این بخش را شکست و بازاری رقابتی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: مردم با راه اندازی واحدهای جدید تولیدی و احیای صنایع راکد، رشد اقتصادی را در کشور احساس خواهند کرد.

 

تاکید بر رونق صنایع خراسان‌شمالی

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حمایت از صنایع خراسان شمالی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد گفت: ظرفیت و پتانسیل های خوبی در این خطه برای ایجاد و گسترش واحدهای صنعتی در بخش های مختلف وجود دارد که در آمایش صنعتی استان به آن تاکید شده است.

وی یادآور شد: تسهیلات مورد نیاز سرمایه گذاران خراسان شمالی را تامین خواهیم کرد و علاوه بر آن زمین و مواد اولیه نیز برای ایجاد واحدهای تولید در بخش های مختلف صنعتی در اختیار آنان گذاشته می شود که این امر به صورت ویژه در استان انجام خواهد شد.

برادران بر شناسه دار کردن واحدهای تولیدی مبلمان تاکید کرد و افزود: باید خدمات پس از فروش نیز به مشتریان ارایه شود که نیازمند ارتقا در زمینه تولید نیز هستیم.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، مجموعه کشت و صنعت خرم در سال 1386 در شهرستان فاروج به بهره برداری رسید و محصولات این مجموعه شامل رب،گوجه فرنگی در بسته بندی های متنوع , تولید انواع قوطی  کنسروی و درب ایزی اپن را شامل می شود.

حسین حاجی بگلو افزود: این شرکت صنعتی و کشاورزی با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر به طور مستقیم سالانه بین پنج تا ۱۰ هزار تن رب گوجه فرنگی تولید می کند و محصولات این شرکت به کشورهای  امارات ، ارمنستان ، قرقیزستان ،رومانی، لیبی ،افغانستان، پاکستان روسیه، اوکراین و عراق صادر می شود.

وی یادآوذ شد: همچنین شرکت تعاونی چوب گستر خاورمیانه نیز با سرمایه گذاری ۹۰۰میلیارد ریال، ظرفیت اشتغالزایی برای ۹۶نفر در فاز نخست و ۴۹ نفر در فاز دوم ایجاد کرده است.

محصولات تولیدی این واحد نیز انواع مبلمان خانگی و اداری با ظرفیت ۲هزار عدد در سال می باشد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه