ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

همزمان با سراسر کشور:

۲۸ طرح آموزشی در خراسان شمالی افتتاح شد

روز گذشته طی آیینی همزمان با سراسر کشور، ۲۸ طرح آموزشی با اعتبار یکهزار و۸۵۰ میلیارد ریال در خراسان شمالی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور و مسوولان استانی افتتاح شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در آیین افتتاح این طرح ها در روستای بیدک بجنورد که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد، گفت: ۲۸ پروژه با ۱۶۰ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر ۱۸۵ میلیارد تومان و با زیربنای ۲۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع افتتاح شد.

امین فلاح کوشکی اظهار داشت: علاوه بر این پروژه ها ۲۵ هزار و ۱۵۸ قلم تجهیزات آموزشی، کارگاهی به ارزش ۴۳۵ میلیارد ریال در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در قالب طرح نسیم مهر بین مدارس استان توزیع شد.

این تجهیزات شامل: بخاری ، فرش سجاده ای، موکت، نمایشگر تعاملی، لوازم تاسیساتی، تجهیزات اداری و کلاسی و خوابگاهی، کامپیوتر و لپ تاپ ، و ..‌.  به ارزش ۴۳۵ میلیارد ریال، در قالب کاروانی از کامیون ها  به مدارس استان ارسال شد .

 

براساس این گزارش، در این آیین تحویل ۲ هزار مدرسه در سراسر کشور به صورت متمرکز و با حضور رییس جمهور برگزار شد که ۲۸ طرح آموزشی سهم خراسان شمالی بود که به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.

 

 

سرعت گرفتن توسعه زیرساخت های آموزشی و رفع کمبودها در خراسان شمالی

 

استاندار خراسان شمالی در آئین افتتاح این طرح ها، با بیان اینکه شاهد سرعت گرفتن توسعه زیرساخت های آموزشی و رفع کمبودها در خراسان شمالی هستیم، گفت:امیدواریم با همین روند و سرعت شاهد توسعه فضاهای آموزشی در استان باشیم و تمام کمبودها در این زمینه برطرف شود.

 محمدرضا حسین نژاد کسب دانش را اساس و مایه جهش تولید و توسعه عنوان کرد و اظهارداشت: کشوری می تواند در رشد، تولید و توسعه موفق باشد که دانش این کار را داشته باشد.

وی افزود: کشور ما منابع، ذخایر و ظرفیت های بسیاری دارد اما دانش، لازمه تولید در هر کشور است و دانش نیز پایه و اساس آن از مدارس شروع می شود.

استاندار خراسان شمالی پرورش و کسب مدارج لازم تحصیلی دانش آموزان را مهم ارزیابی کرد و گفت: دانش آموزان با کسب دانش می توانند در آینده و توسعه استان و کشور موثر باشند.

حسین نژاد تصریح کرد: مشکلات معیشتی و اقتصادی نیز نباید مانع آموزش شود و باید معلمان با انگیزه و دانش افزایی در کلاس درس حاضر شوند.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه و منزلت معلمان، افزود: باید مواظب هجمه های دشمنان علیه دانش آموزان مملکت باشیم تا مصون از توطئه ها و انحراف باشند و  انگیزه خواندن را از دست ندهند و صرف گرفتن مدرک برای آنان ملاک نباشد.

 

 آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت شاداب سازی مدارس در حوزه تعلیم و تربیت گفت:سند تحول بنیادین دکترین حرکتی ما در آموزش و پرورش استان است و برنامه های مختلفی برای بازگشایی مدارس و فرآیند آموزش انجام شده است. 

ابوالقاسم اکبری با توجه به آماده سازی زیرساختهای مدارس برای سال تحصیلی جدید، افزود: با حمایت های ویژه استاندار و همدلی و هماهنگی مسؤلان و با کمک خیرین طی یکسال گذشته شاهد افزایش زیرساخت ها و فضای آموزشی در استان هستیم.

اکبری افزود: در ۱۸ سال گذشته در مدارس استان تنها ۱۷ زمین چمن مصنوعی ایجاد شده بود  در حالی که با حمایت های ویژه استاندار و همدلی و هماهنگی مسؤلان طی یکسال گذشته حدود ۴۳ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان برای دانش آموزان ایجاد کردیم و این مسیر توسعه همچنان با قوت ادامه دارد.

وی به توسعه هنرستان ها و ساخت ۱۰ هنرستان در استان اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت های مهم خراسان شمالی درخشش دانش آموزان استان در حوزه های مختلف و کسب بیش از ۵۰۹ رتبه در کنکور و کسب مدال در المپیاد جهانی و در سایر حوزه ها نشان از حرکت و پویایی امر آموزش در استان است.

 

سرمايه گذاری در زمینه آموزشی حائز اهمیت زیادی است

 

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره اهمیت سرمایه گذاری در زمینه آموزشی، گفت: غفلت در زمینه آموزش و پرورش غفلتی بزرگ است و غفلت در این زمینه آینده نظام و کشور را به خطر می اندازد.

سید محمد پاکمهر اظهار داشت:  امروز فضای آموزش با گذشته متفاوت است و نباید بگذاریم دانش آموزان ما از کسب دانش و مدرسه فاصله بگیرند.

وی افزود: باید اقدامات لازم برای سرمایه گذاری در حوزه آموزش انجام شود چراکه سرمايه گداری در این حوزه سبب می شود سرمايه گذاری در سایر حوزه ها نیز جواب بدهد.

پاکمهر اظهارداشت: دولت سیزدهم اهمیت زیادی بر موضوع آموزش و جایگاه معلمان داشته است و دولت و نمایندگان در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند و سنگ تمام گذاشتند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه