ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

پیروزی بزرگ در جام ملت های آسیا

بای بای سامورایی!

تیم ملی ایران روز گذشته در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2023 دو بر یک ژاپن را شکست داد.

اترک- امیرمحمد بانکیان:  هنوز یادمان نرفته در دوره قبل جام ملت های آسیا ایران شکست تلخ سه بر صفر را مقابل ژاپن تجربه کرد، در همه این سالها تصویر تلخ گل اول ژاپن پیش چشمانمان بود که چقدر ساده و غیر حرفه ای بازی را رها کردیم و گل خوردیم. حالا و پنج سال بعد در دوره فعلی جام ملت ها که به دلیل کرونا با یک سال تاخیر برگزار شده باز هم به ژاپن، تیم اول رنکینگ فیفا در آسیا و بخت اول قهرمانی این جام، برخورد کردیم. وقت وقت انتقام بود اما روی کاغذ همه چیز به نفع ژاپن بود. نیمه اول ایران پر استرس بازی را شروع کرد و همین فرصتی شد برای ژاپن که در دقیقه 28 به گل نخست خود برسد. ژاپن تا پایان نیمه اول تیم برتر میدان بود و این موضوع استرس ایرانیان را بسیار بیشتر کرده بود.

سوت نیمه دوم که زده شد انگار دو تیم پیراهن های خود را عوض کرده بودند! این ایران بود که شجاعانه و با برنامه جلو آمد و خیلی هم زود مزد این سبک بازی خود را گرفت. در دقیقه 55 محمد محبی پاس زیبای سردار آزمون را به گل تساوی ایران تبدیل کرد. بعد از گل با وجود آنکه برخی انتظار داشتند ایران به تساوی راضی باشد و مجدد به لاک دفاعی برود اما ما همچنان تیم برتر میدان بودیم و سردار آزمون گل دوم ایران هم به زیبایی به ثمر رساند که این گل توسط کمک داور ویدیویی و با اختلاف میلیمتری آفساید و مردود شد. در ادامه چند صحنه مشکوک هم در محوطه جریمه ژاپن رخ داد که داور وسط و کمک داوران ویدیویی اعتقادی به پنالتی برای ایران نداشتند. اما در نهایت در حالی که دو تیم خود را برای آغاز سی دقیقه وقت اضافه آماده میکردند کنعانی زادگان با یک حرکت تکنیکی موفق به کسب پنالتی برای ایران شد و در پنجمین دقیقه وقت های تلف شده علیرضا جهانبخش از روی نقطه پنالتی دروازه ژاپن را باز کرد و سند صعود ایران به نیمه نهایی جام آسیا 2023 را امضا کرد.

به گزارش اترک، ایران و ژاپن پیش از این دیدار 4 بار در جام ملت های آسیا با یک دیگر رقابت کرده بودند که حاصل آن دو تساوی بدون گل و دو پیروزی ژاپن با نتیجه 3 بر 0 و 1 بر 0 بود. به عبارت دیگر تیم ملی دیروز دو تاریخ سازی کرد: به ثمر رساندن گل مقابل ژاپن و شکست دادن این تیم در جام ملت های آسیا.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه