ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

در اولین نشست خبری خانه احزاب خراسان شمالی چه گذشت؟

اترک – امیرمحمد بانکیان: خانه احزاب خراسان شمالی هفته گذشته اولین نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه در سال جدید را برگزار کرد.

 

به گزارش اترک، خانه احزاب یک سازمان غیر دولتی است که از سال 1379 تشکیل و با حضور سه فراکسیون اصلاح طلبان، اصولگرایان و مستقلین سعی در پیشبرد اهداف احزاب سیاسی دارد. خانه احزاب استان خراسان شمالی نیز در سال 1397 با حضور استاندار و رئیس خانه احزاب وقت کشور افتتاح شد و هفته گذشته بعد از 5 سال اولین نشست خبری هیات رئیسه این نهاد با اصحاب رسانه برگزار گردید، که گزارش آن را در ادامه خواهید خواند:

ناصری مقدم: نمایندگان مجلس وظیفه قانون گذاری دارند و نه انتصاب افراد

حسین ناصری مقدم، رئیس خانه احزاب خراسان شمالی در این نشست گفت: در استان خراسان شمالی ۲۴ حزب رسمی داریم که ۱۳ حزب استانی و باقی شهرستانی هستند و در خانه احزاب هر سه سال رای گیری می شود و اعضای هیات رییسه انتخاب می شوند.

وی با اشاره به این نکته که در انتخابات سال دوم هیات رئیسه خانه احزاب نیازی به ورود نماینده استانداری نبود، افزود: اما ما باز هم از دفتر سیاسی نامه گرفتیم و به تهران فرستادیم؛ البته خانه احزاب زیر نظر وزارت کشور و استانداری نیست.

ناصری مقدم ادامه داد: ما حامی شایسته سالاری هستیم و نمایندگان مجلس وظیفه قانون گذاری دارند و نه انتصاب افراد؛ اما متاسفانه نمایندگان دوره یازدهم بسیار دخالت کردند و ما نیز اولین نکته ای که به آقای شهریاری گفتیم عدم دخالت ایشان در انتصابات بود.

رئیس خانه احزاب خراسان شمالی گفت: برای فعالیت در خانه احزاب، افراد باید عضو حزب باشند و امکان فعالیت به صورت غیر حزبی در خانه احزاب نیست.

ناصری مقدم ادامه داد: اخیرا سرمایه گذاری به بجنورد آمد اما وقتی وضعیت نامساعد فرودگاه را دید، رفت؛ برای سرمایه گذاری باید زیرساخت ها فراهم باشد.

حسین ناصری مقدم گفت: در خصوص طرح نور، باید بدانیم با اسلحه، کسی با حجاب نمی شود و باید کار فرهنگی کرد؛ در غیر این صورت مانند طرح مقابله با ماهواره شکست خواهد خورد.

محمدی: تلاش داریم رسالت امید آفرینی، همبستگی و آرامش را انجام دهیم.

میکائیل محمدی، سخنگوی خانه احزاب خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: در یک سال گذشته همزمان با انتخابات های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، به دنبال انجام رسالت احزاب بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر امید آفرینی، تلاش داشتیم و داریم در ارتباط با رسانه ها رسالت امید آفرینی، همبستگی و آرامش را انجام دهیم.

این فعال حزبی افزود: انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم و باید آماده شویم، به ویژه در شرایط ویژه اقتصادی امروز، باید به دنبال آماده سازی شرایط باشیم و نسبت به دولت و نمایندگان مطالبه گر باشیم.

محمدی گفت: احزاب هم در شرایط فعلی پاسخی برای مردم ندارند اما همچنان باید به دنبال راه های مختلف برای پیشرفت کشور و استان باشیم.

وی با تاکید بر آنکه در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمام صورت جلسات انتخابات سال دوم هیات رئیسه توسط مدیرکل دفتر سیاسی استانداری به وزارت کشور ارسال شده است، گفت: اما گویا چون ما از دولت انتقاد کرده ایم استانداری موضوع غیر رسمی بودن خانه احزاب را مطرح کرده است.

میکاییل محمدی گفت: چرا یک نماینده که در حال حاضر نماینده است و منتخب دور بعد هم شده، که قدرتش هم از منتخبین دوره بعد که الان نماینده نیستند و هم از نمایندگان فعلی که منتخب دور بعد نیستند بیشتر است؛ در این دو ماه انتقال بین دو مجلس به شدت به دنبال تغییر ۶ مدیرکل استان است و به وزرا فشار می آورد؟

 

وی ادامه داد: مکان سابق خانه احزاب در دوره قبل، در فرهنگسرا، بدون هیچ قراردادی اخذ شده بود و در دوره فعلی با دستور صریح دادستان، این مکان دولتی تخلیه شد. برای مکان جدید خانه احزاب نامه نگاری کردیم و مراحل اداری آن انجام شده است. البته در حال حاضر نیز یک اتاق در فرهنگسرا و سه سالن در ادارات برای برگزاری جلسات در اختیار خانه احزاب می باشد.

محمدی افزود: ما هم به انتخابات ۲ سال گذشته هیات رئیسه خانه احزاب نقد داشتیم زیرا مطابق آیین نامه، تمام احزاب کشوری باید در انتخابات هیات رئیسه شرکت میکردند اما نمایندگان خانه احزاب کشور گفتند مصوبه جدیدی آمده و در استان هایی که بالای ۱۰ حزب استانی دارند صرفا احزاب استانی می توانند مشارکت کنند، البته برای دور آینده این مصوبه لغو شد و همه احزاب می توانند در انتخابات هیات رئیسه شرکت کنند.

میکاییل محمدی گفت: از طرح نور حمایت میکنم، زیرا وضعیت فعلی از بی حجابی گذر کرده است و به ولنگاری رسیده است.

سخنگوی خانه احزاب خراسان شمالی در پایان گفت: از نمایندگان مجلس دوازدهم می خواهم بخاطر شهدا و مقام معظم رهبری به فکر مردم باشند.

 

 

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه