ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

بستر پل خندقلو تا عمق ۴۰ متر، نامناسب است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: بر اساس گمانه‌زنی و مطالعات تا 40 متر در عمق زیر پل خندقلو ناایمن است.

 

به گزارش اترک، مهدی رشیدی در نشست خبری اظهار کرد: تامین ۱۲۸ هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر دولت به خراسان شمالی در قالب ۲۰۰ طرح مصوب شد که تلاش می شود این پروژه ها تکمیل و مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه تامین آب شرب پایدار و بهداشتی از اولویت های اصلی خراسان‌شمالی است، افزود: این استان سال هاست که با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند به گونه ای که ۹۲.۵ درصد از پهنه این خطه درگیر خشکسالی شدید و نسبتا شدید است.

رشیدی ادامه داد: دولت سیزدهم به وضعیت کم آبی این خطه آگاه بود و با پیگیری های انجام شده، اجرای انتقال آب های زیرزمینی شمال استان در دستور کار قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حفر ۷۱ حلقه چاه به عمق ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر در شهرها و روستاهای استان در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت، جدای از آن اجرای طرح انتقال آب منطقه پلنگ دره به شهر بجنورد و اجرای طرح آبرسانی در اسفراین و شهر شیروان نیز پیگیری شد.

وی تصریح کرد: اجرای انتقال پساب تصفیه خانه بجنورد به پتروشیمی خراسان با ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیز نشان از اهتمام دولت در حل مشکل آب دارد.

تکلیف صنایع به استفاده از پساب تصفیه خانه‌ها

وی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه به بازچرخانی آب شد، گفت: علاوه بر پتروشیمی خراسان، واحدهای صنعتی بزرگ از جمله نیروگاه شیروان، فولاد در اسفراین و آلومینای ایران واقع در شهرستان جاجرم هم مکلف شدند برای بازچرخانی وارد عرصه شوند و رویکرد این است که ۲۰ میلیون متر مکعب آب مورد استفاده در صنعت استان از محل پساب تصفیه خانه ها تامین شود.

رشیدی افزود: پروژه انتقال آب شمال استان با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه در دست پیگیری است که با بهره برداری از آن ۴۰ میلیون مترمکعب آب به ظرفیت ۸۰ میلیون مترمکعبی آب مورد نیاز آشامیدن استان افزوده می شود.

ارتقای چهار درصدی بهره مندی روستاییان از راه مناسب

وی درباره دستاوردهای دولت سیزدهم در ساخت راه در محورهای روستایی خراسان شمالی گفت: تامین ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر دولت سیزدهم به استان برای اجرای طرح های راهسازی مصوب شد که تاکنون بیش از ۶ هزار میلیارد ریال برای راه های روستایی جذب شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی استان در دولت سیزدهم آسفالت و ۷۰۰ کیلومتر روکش این محورها انجام شد که در این مدت شاخص بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب چهار درصد ارتقا یافت.

 

بستر پل خندقلو تا عمق ۴۰متری نامناسب است

مهدی رشیدی در ادامه اظهار داشت: بر اساس گمانه‌زنی و مطالعات تا 40 متر در عمق زیر پل خندقلو ناایمن است.

وی افزود: این ناایمن بودن در عمق 40متری به این معناست که ساخت پل جدید در این مکان باید با مطالعه و کار علمی انجام شود. ما مطالبات جدی از وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور انجام دادیم و مطالبات ما از این مجموعه‌ها ادامه دارد.

معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی، گفت: مکاتبه استاندار خراسان شمالی با وزیر راه و شهرسازی انجام شده است و باید برای ایمن ساختن این مسیر به‌عنوان یک مسیر اصلی و شاهراه حیاتی در شمال شرق کشور تدابیر ویژه اندیشیده شود.

رشیدی ادامه داد: در آخرین توافق انجام‌شده با وزارت راه و شهرسازی قرار شد با اعتبار لازم موضوع جابه‌جایی محور یا بهسازی همین پل در شرایط موجود بررسی خواهد شد. رقم بازسازی این محور رقم قابل‌توجهی است که باید از طریق اعتبارات ملی جبران شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه