ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

یل یاتار، طوفان یاتار، یاتماز حسینین پرچمه

به گزارش اترک، روز گذشته روز عاشورای حسینی در ایران اسلامی بود. مردم ایران شب های گذشته در مجالس عزاداری شهرهای مختلف حضور پیدا کردند و تا صبح بر سر و سینه زدند و در شب عاشورا خواندند: «امشبی را شه دین در حرمش مهمان است» شب عاشورای تمام هیأت‌های کشور مجلس عزاداری برپا کردند و یکی از شلوغ‌ترین ایام سال برای هیأتی‌هاست که هر زن و مرد و بچه‌ای عزادار سیدالشهداست و به مجالس عزاداری می‌آید.

 

از صبح روز گذشته هم در شهرهای مختلف کشور مراسم عزاداری و سینه‌زنی برای سید و سالار شهیدان برپا شده بود و مردم با دسته‌روی یا حضور در تجمعات به مرثیه‌خوانی می‌پرداختند. مراسم عزاداری عاشورای حسینی در تمام شهرهای ایران برپا شده بود.

یکی از آئین‌های سنتی ایرانیان به خصوص اهالی لرستان در روز عاشورا، گل مالی است. لرزبانان ساکن تهران در منطقه باغ فردوس، همزمان با روز عاشورا این آئین را اجرا کردند.

همچنین روز گذشته در بازار تهران هم دسته‌های عزاداری هیأت‌های سنتی حضور یافته و به عزاداری ‌پرداختند. عزاداری بازار تهران از روز هفتم محرم آغاز می‌شود و در روز تاسوعا و عاشورای حسینی به اوج خود می‌رسد. دسته‌های عزاداری با حضور در بازار به چهارپایه‌خوانی می‌پردازند.

در شهر جاجرم هم آئین نخل گردانی که سابقه چند صد ساله دارد، با حضور گسترده مردم عزادار خراسان شمالی برگزار شد.

همچنین در ظهر عاشورا، عزاداران حسینی به یاد نماز سیدالشهدا در ظهر عاشورا در خیابان‌ها نماز جماعت خود را اقامه کردند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه