ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

انتخاب کابینه، عیار عیان صداقت دکتر پزشکیان

سرمقاله - دکتر اسماعیل حسین پور

در این ایام، از سوی برخی حامیان و تعدادی از رقبای دکتر پزشکیان، گمانه‌زنی‌هایی در خصوص چینش کابینه صورت می‌گیرد. آنچه باعث دل‌مشغولی جدی حامیان دکتر پزشکیان شده است؛ سهم‌خواهی و زیاده‌خواهی برخی خیرناخواهانی است که دوست داشتند جلیلی را در و بر مسند ریاست‌جمهوری بینند. این گروه که خود را صاحب ایران می‌دانند؛ معتقدند ایران متعلق به آنها است؛ لذا خود را برای حفظ پست‌های تصاحب شده در هر دولت و برای رسیدن به پست‌های بلاتصدی یا با تصدی در هر دولت محق می‌دانند.

برخی اظهارنظرهای ائمه جمعه و انعکاس برخی دیدگاه‌های افراطی در برخی رسانه‌های تندروها که با خط نشان کشیدن برای رئیس‌جمهور منتخب همراه بوده؛ حاکی است؛ تندروهای ناکام که تمام توان خود را برای رأی‌آوری کاندیدایشان به کار گرفتند؛ هنوز کناره‌گیری از عرصۀ قدرت را باور ندارند و عزل و نصب‌های شتاب‌زده وزرای مدعی ولایی بودن آن هم بر خلاف دستور رئیس‌جمهور منتخب و معاون اول، بیانگر نگاه طمع ورزانۀ برخی از این جماعت به مدیریت است که قطعاً این نگاه منفعت‌طلبانه سنخیتی با خادم مردم بودن و شیفته خدمت بودن ندارد.

بدیهی است چینش کابینه حق طبیعی رئیس‌جمهور منتخب است و باید فارغ از هرگونه تنگنای آشکار و نهان، همکاران موردنظر خویش را برگزیند و وزرای پیشنهادی را به مجلس معرفی کند. دکتر پزشکیان در ایام انتخابات، دولتش را "دولت سوم خاتمی" نامید. این پیام روشن و آشکار او باعث ایجاد موج امید در دل بسیاری از مرددین، تحریمی‌ها و دلسوزان ایران شد و به‌رغم ناامیدی و ناخرسندی از بسیاری نابسامانی‌ها و سوءمدیریت‌ها، با حضور هوشمندانه خود در انتخابات و با"آری" آگاهانه‌شان به دکتر پزشکیان، رقیب او را که برخی‌ها، بسیاری از امکانات را برای برصدرنشاندنش بسیج کرده بودند؛ حذف کردند.

بدیهی است که دکتر پزشکیان بر همان عهدی که در ایام انتخابات با مردم بسته باید استوار بماند و کابینۀ او باید نماد و نمود کابینۀ "سوم خاتمی" باشد نه کابینه "سوم روحانی" که رقبایش بارها او را به آن، متهم می‌کردند. مردم می‌خواهند وزرای دکتر پزشکیان در قامت وزرای خاتمی باشند و تشکیل این کابینه مستلزم پای فشردن بر انتخاب همکارانی همراه و همسو با رئیس‌جمهور و برنامه‌های او است. افرادی که مجاهد شنبه نباشند و میز و منصبشان را بیش از دکتر پزشکیان دوست نداشته باشند.

هر چند دکتر پزشکیان پس از انتخاب، با مردم سخن نگفته است؛ ولی هنوز سخنانش در ایام انتخابات و گروگذاشتن گردنش برای وعده‌هایش، در گوش‌ها طنین‌انداز است. دکتر پزشکیان همان‌گونه که گفته است قطعاً صدای بی‌صدایان و نیمی از جامعه ناامید و دل پراندوهی است که از حضور در پای صندوق رأی امتناع ورزیدند. دکتر پزشکیان بارها گفت صدای رسای آن شصت درصد خاموش را شنیده است و نیک می‌داند که باید چه کسانی را برای دولتش برگزیند تا بتواند انبوهی دل را با خود و برنامه‌هایش همراه کند و این همراهی مستلزم تشکیل دولتی در طراز دولت سوم خاتمی است.

بی شک مردمی که دکتر پزشکیان را برگزیده‌اند این روزها نیک نظر می‌کنند تا بینند در پسِ دیوارهای بلند بی‌خبری، چه کسانی برای دولت او برگزیده می‌شوند. وزرای دکتر پزشکیان عیار او، وعده‌ها و دولت آینده‌اش را عیان می‌کنند. اگر او چون دولت دوم روحانی، انتخاب کابینه را دور از چشم مردم و با مصلحت‌سنجی‌های رایج، به امان خدا رها کند؛ از همین آغاز قافیه را باخته است و ضمن این که نقض عهد کرده؛ پایگاه و جایگاهش را در بین حامیانش به‌شدت از دست خواهد داد؛ ولی با شناختی که جامعه از دکتر پزشکیان و صداقتش دارد؛ می‌داند او با نگاه خیرخواهانه‌اش به دنبال خدمت به مردم است تا مردم دغدغة جان و نان نداشته باشند.

از دکتر پزشکیان که زندگی‌اش را وقف مردم کرده است؛ انتظار می‌رود در تشکیل کابینه نیز با مردم صادق باشد. آنانی را برگزیند که خود می‌خواهد. متملقان و ناراستان بیگانه با مردم و مطالباتشان که او را به بیراهه رهنمون می‌کنند را از خویش براند. او می‌داند مردم خسته و دل‌شکسته به چه امیدی به او رأی داده‌اند و به حرمت آن چشم‌های امیدوار، به حرمت آن دل‌های پرحسرت و پر امید، باید افرادی را برای کابینه برگزیند که باورمندانه همراه او و برنامه‌هایش باشند. این روزها مردم صبور این سرزمین، منتظر تشکیل دولتی صادق، پاک‌دست، جوان، آگاه و عالم هستند که بتواند به‌دوراز وعده‌های بی‌عمل و شعارهای بی‌ثمر، گره از کار فروبستۀ خلق بگشاید و در این صورت، نه‌تنها شاهد همراهی حامیان و حتی مخالفان منصف دکتر پزشکیان خواهیم بود؛ بلکه آن پنجاه‌درصد پاپس کشیده از صندوق رأی نیز، پشتیبان رئیس‌جمهور مردمی خواهند بود و استوار در کنارش خواهند ایستاد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه