ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

مروری بر فعالیت های رئیس جمهور منتخب در دهه اول محرم

احیای عزاداری سنتی

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب، در ایام دهه اول محرم در هیات های مختلف حضور پیدا کرد، در این گزارش به مجموعه فعالیت های آقای پزشکیان در این مدت خواهیم پرداخت، فعالیت هایی که به نظر می آید در راستای احیای عزاداری اصیل و سنتی امام حسین(ع) در محرم بوده است.

 

دیدار با شیخ حسین انصاریان

مسعود پزشکیان در اولین حضور خود در هیات های عزاداری به حسینیه هدایت رفت که سخنران آن حاج شیخ حسین انصاریان بود؛ پس از پایان مراسم، شیخ حسین انصاریان در ملاقات خصوصی با رییس جمهور منتخب، ضمن آرزوی موفقیت برای او، دو هدیه خاص به پزشکیان اهدا کرد.

اولین هدیه یک دستمال مشکی بود که انصاریان آن را در هنگام شرکت در مجالس روضه استفاده میکرد. او پیش تر وصیت کرده بود که این دستمال همراه وی دفن شود.

هدیه دوم نیز تسبیح خود بود که در اذکار بعد از نماز شب از آن استفاده میکرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان یکی از خطبا و عالمان دینی مشهور و محبوب کشور است که از حدود ۶۰ سال قبل مجالس بزرگی با حضور انبوه مردم برگزار می‌کند. او همچنین صاحب تألیفات زیادی در حوزه دینی است.

شرکت در روضه رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی

در اولین شب مراسم عزاداری حسینیه امام خمینی(ره) که با حضور رهبر انقلاب برگزار شد، رئیس جمهور منتخب حضور یافت. در این مراسم مسعود پزشکیان همراه با رهبر معظم انقلاب و شعار حیدر حیدر حضار وارد حسینیه امام خمینی(ره) شدند.

حضور در هیئت مجید بنی فاطمه

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری منتخب در شب ششم محرم به هیئت ریحانۀالحسین رفت. پس از پایان مراسم، سید مجید بنی‌فاطمه مداح این هیئت هدیه‌ای را تقدیم رئیس‌جمهوری منتخب کرد 

حضور در حسینیه موسی بن جعفر منیریه

رییس جمهور منتخب همزمان با هشتمین شب محرم و یادبود شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) در حسینیه موسی‌بن‌جعفر (ع) واقع در منیریه تهران به عزاداری پرداخت.

حضور در دسته عزاداری نهاد ریاست جمهوری

مسعود پزشکیان و محمد مخبر ظهر یکشنبه در آستانه تاسوعای حسینی، طبق سنوات گذشته در دسته عزاداری هیات کارکنان نهاد ریاست جمهوری در خیابان پاستور حضور یافته و همراه آنان در سوگ سید و سالار شهیدان و شهدای کربلا به عزاداری پرداختند.

در این مراسم که جمع زیادی از کارکنان و مدیران نهاد ریاست جمهوری نیز حضور داشته و به صورت دسته روی عزاداری کردند، رئیس جمهور منتخب دقایقی در رثای شهدای کربلا به ایراد سخن پرداخت و سپس مداحان اهل بیت (ع) به اقامه عزا و مرثیه‌سرایی پرداختند.

حضور در هیات آذربایجانی های مقیم تهران

آقای پزشکیان با حضور در هیات آذربایجانی های مقیم تهران به سینه زنی پرداخت.

حضور در هیات ریحانه النبی

مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب و علی لاریجانی در شب تاسوعای حسینی در مراسم هیئت ریحانة النبی سلام الله علیها در آستان مقدس امام زاده صالح علیه السلام شرکت کردند.

حضور و نوحه خوانی در حسینیه اعظم مکتب العباس

مسعود پزشکیان در شب عاشورا در در حسینیه اعظم مکتب العباس (ع) تهران به زبان ترکی به ذکر مصیبت شهدای کربلا پرداخت.

حضور و سخنرانی در حرم امام خمینی(ره)

مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در مراسم عزاداری شب عاشورا در حرم مطهر امام خمینی(س) گفت: امام حسین(ع) به خاطر «حق» شهید شد؛ مگر نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌کنند و از باطل روی‌گردان نمی‌‌کنند؟!

وی با بیان اینکه فلسفه کتاب خدا و پیامبران برای «حق» است، افزود: این حق خیلی وسیع است؛ اگر بخواهیم راجع به آن حرف بزنیم. ولی وقتی به ارتباطات فردی و اجتماعی می‌آید، تنگ می‌شود. اگر حق در جامعه جاری و عدالت در جامعه جاری نباشد، دعوا شروع می‌شود و اختلاف به وجود می‌آید.

پزشکیان با بیان اینکه امام حسین(ع) برای برپایی حق قیام کرد، تصریح کرد: اگر ما حق را در جامعه بین افراد و قومیت‌ها پیاده نکنیم، گریه کردن ما فقط گریه کردن است. اگر مسئولین به حق عمل و به عدالت رفتار کنند، مگر می‌شود مردم از ما ناراضی باشند؟

رئیس جمهور منتخب گفت: وقتی آدم تابع هوای نفس باشد به حق عمل نمی‌کند؛ حق جناح و گروهش را می‌بیند و حق مردم را نادیده می‌گیرد.این قدرت و پست و مقام برای این نیست که من قیافه بگیرم و فخر بفروشم؛ برای این است که خدمتگزار مردم باشیم. نفس است که من قوم خودم را بر دیگران برتر و خودم را از دیگران بهتر می‌بینم. معنی مالک نفس بودن این است که بین دوست و دشمن «انصاف» را رعایت و بر اساس انصاف عمل کنیم.

 مسعود پزشکیان گفت: ما فردای قیامت اگر قرار باشد پاسخگوی شهدا باشیم، باید کاری کنیم که در جامعه با حق و انصاف رفتار کنیم. مردم همه مردم هستند، نه فقط کسانی که با ما هستند؛ کسانی که با ما نیستند هم مردمند

وی افزود: ما دعوای نفس و جناح داریم؛ وگرنه برای حق اگر کار کنیم مملکت گلستان می‌شود و مردم از ما راضی خواهند بود. یادمان باشد راه امام حسین(ع) را درست برویم و مبادا به نام امام حسین(ع) تابع هوای نفس، غرور و تکبر شویم.

پزشکیان در پایان گفت: امیدوارم خدا به ما این جسارت، توان و قدرت را بدهد که خدمتگزار مردم باشیم و بتوانیم بدون توجه به رنگ و جناح و گروه خدمتگزار همه مردم ترک و لر و کرد و بلوچ باشیم.

حضور در مهدیه امام حسن

دکتر مسعود پزشکیان  سه شنبه ۲۶ تیر با حضور در مهدیه امام حسن مجتبی، در مراسم عزاداری روز عاشورا که با حضور گسترده مردم و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) همراه بود، شرکت کرد.

در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران حضور داشتند و سعید حدادیان از مداحان تهران با اهدای پرچم گنبد حرم امام حسین (ع) به دکتر پزشکیان به ذکر مصیبت اهل بیت و شهدای کربلا پرداخت و عزاداران نیز در مصیبت آل الله سینه‌زنی کردند.

نماز ظهر عاشورا در خیابان جمهوری

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب، نماز ظهر عاشورا را با حضور میان مردم در خیابان جمهوری تهران خواند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه